Che Ta meroyan isu pakai tudung dengan “skirt pendek”..

Posted on Updated on

rozita_1Semalam kecoh kat laman sosial isu Che Ta bertudung tapi tampil berseluar pendek atau skirt.. Dah gila ke apa? Pakai tudung takkan nak pakai skirt atau seluar pendek.. Menerusi laman Instagram milik Che Ta, dia kongsikan gambar bercuti bersama keluarga kat London..

Tapi satu gambar tu menampakkan Che Ta tampil memakai seluar pendek, padahal dia pakai skinny berwarna kulit.. Sebabkan hal tu Che Ta kena kutuk sebab tak reti nak jaga sensitiviti wanita yang dah bertudung.. Bertudung tapi pakai dah macam tak bertudung.. Ketat sana sini..

Bagi Che Ta, dia tampil menerusi Berita Harian mendakwa orang yang bagi respon negatif tu adalah orang yang tak berfikir panjang dan orang buta.. Iyalah, peha dengan seluar pun tak dapat nak beza ka.. haha

“Orang buta sahaja yang tak boleh bezakan seluar dengan peha. Kalau orang yang berakal tengok gambar ini mereka takkan komen yang saya tak pakai seluar atau memakai seluar pendek kerana secara jelas saya bertudung. Saya bukannya gila untuk buat seperti itu. Saya tahu batas bertudung. Hanya orang yang selalu fikir negatif sahaja akan pantas membuat kesimpulan yang negatif semata-mata.

Yang kutuk itu hanya seorang dua dan selebihnya banyak memberi komen mempertahankan saya. Jadi biarlah apa orang nak cakap, saya cool sahaja.” jelasnya..

Hmm.. orang buta tak buta, Miss A yang mata sihat tak pakai cermin mata tengok pun sekali imbas nampak macam peha.. Dah pakai tudung dok pakai seluar ketat-ketat kenapa? Dah tu seluar warna kulit.. Lagi la buat orang salah faham..

Tahu batas bertudung, batas menjaga aurat takkan Che Ta tak tahu? Mana boleh dok pakai ketat-ketat macam ni.. Bertudung tapi nak berfesyen tak kena caranya.. Miss A/UtaraNews.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s